10 narzędzi w marketingu B2B

Osobiście uważam, że treść to podstawa do jakichkolwiek działań marketingowych. Wartościowa  treść to serce content marketingu. Ale nawet najlepsze komunikaty nie przyniosą nam żadnej korzyści jeśli nie dotrą do odbiorców.

Aby ułatwić wybór kanału komunikacyjnego przygotowałem listę 10 najciekawszych narzędzi, które mogą ułatwić rozpowszechnienie treści marketingowych.

 

Blog

Blog jest idealnym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych. Cała treść jaką Twoja firma wypuszcza w świat może być dodatkowo publikowana właśnie na blogu. Wtedy blog stanie się kompletnym kompendium wiadomości o Twojej firmie.

O czym pisać? O wszystkim – o nowych wdrożeniach, nowych produktach w ofercie, o nowych pracownikach. Uruchomienie bloga wiąże się z pewnym nakładem pracy, ale to dobra inwestycja. Ciekawe i przydatne artykuły na Twoim blogu mogą być narzędziem który utrzyma wysokie zainteresowanie Twoją firmą. Blog może stać się miejscem, który będzie witał Twoich potencjalnych klientów. Jeśli ich choć trochę do tego zachęcisz, to będą Tobie zostawiać swoje adresy e-mail. To już pozwoli na uruchomienie kolejnego narzędzia – newslettera.

 

Newsletter

Newsletter jest dobrym narzędziem do podtrzymywania relacji z potencjalnymi klientami. Jeśli przygotujesz artykuł o nowym produkcie możesz poinformować o tym czytelnika bloga. W ramach procesu dojrzewania leadów możesz także przygotować cykl artykułów prezentujący konkretne rozwiązania i ustawić harmonogram wysyłki newslettera. Marketing może prowadzić się sam. No prawie 😉

 

SEO

Wysokie miejsce Twoich treści w wyszukiwarce Google to podstawa.  Dobra treść schowana w szufladzie biurka na nic się nie przyda. Warto wiedzieć, że treści opublikowane w ramach bloga zwykle dosyć łatwo zdobywają dobre miejsca w rankingu Google – to kolejny argument za tym, aby pomyśleć o blogu.

 

Prasa branżowa

Prasa branżowa do kolejny kanał dystrybucji treści marketingowych. Warto próbować powiązać czytelników artykułów z firmą poprzez zaproszenie do odwiedzin firmowego bloga i zapisania się na newsletter. To dobry początek budowy relacji.

 

Portale branżowe

Portale podobnie jak prasa branżowa docierają do grupy docelowej. Warto pomyśleć o tym, jak przedłużyć kontakt znowuż wykorzystując do tego firmowy blog lub zapraszając do zapisania się na newsletter.

 

Targi handlowe

Warto wyjść w teren i bezpośrednio poszukiwać klientów. Targi handlowe spełniają taką rolę. Dobrze jest się zastanowić gdzie warto być i co pokazać. W tym miejscu przydatna staje się wiedza o swoim kliencie. Nie zawsze proste skojarzenia są wystarczające – czasem warto się zastanowić dla kogo  jeszcze nasze produkty mogą być atrakcyjne. Promocję na targach dobrze jest połączyć z innymi działaniami – np. z reklamą w prasie branżowej oraz artykułami na blogu.

 

Public Relations

Rozwiązania z zakresu Public Relations są dostępne dla wszystkich firm, bez względu na branżę. Jeśli jednak chcesz wejść do zbiorowej świadomości i wywołać ogólne zainteresowanie Twoją firmą trzeba przygotować materiały, które zainteresują każdego. Przykładowo, takim materiałem może być prognoza rozwoju polskiego przemysłu – jeśli będzie interesująca, to z pewnością zwróci uwagę ogólnopolskich mediów.

 

Direct marketing

Direct marketing czyli samodzielne bezpośrednie dotarcie do potencjalnego klienta. Może to być mail, telefon, a nawet konferencja czy spotkanie. Warto zbierać te kontakty jako podstawę do dalszych działań marketingowych. Tu znowu blog może być świetnym narzędziem do bieżącego prowadzenia kampanii w oparciu o już pozyskane kontakty.

 

Strona internetowa firmy

To jest oczywiście standard, ale warto sprawdzić czy aby na pewno nasza strona internetowa dobrze reprezentuje firmę i zachęca do kontaktu.

 

Działania niestandardowe

Czasem warto wyróżnić się z tłumu. Może przygotować mini poradnik na istotny temat dla potencjalnych klientów? Może aplikacja mobilna które zbierze i uporządkuje informacje lub mini sieć społecznościowa? Jeśli będziesz o krok przed konkurencją w działaniach marketingowych, to łatwiej będzie wyjść na prowadzenie również w obszarze sprzedaży.

 

To tylko 10 narzędzi, które ułatwiają dystrybucję marketingowych treści. Od potrzeb Twoich i Twoich klientów będzie zależeć z jakich rozwiązań warto skorzystać. Warto to przemyśleć, aby dobrze zaplanować działania i osiągnąć oczekiwane rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *