Co to jest content marketing?

W dobie obecnego zalewu reklamy specjaliści od marketingu na całym świecie poszukują nowych sposobów na dotarcie do klientów.

Jedną z takich nowych metod, które zyskują na popularności, jest content marketing. W dużym uproszczeniu content marketing to strategia marketingowa w której kluczowe znaczenie odgrywa wartościowa, merytoryczna treść dotycząca produktów i usług. W praktyce więc, zamiast głośno krzyczeć iż nasz produkt jest najlepszy, przedstawiamy naszemu potencjalnemu klientowi produkt, w kontekście, który go zainteresuje.

Cała sztuka polega na tym, aby tego typu tekst „content marketingowy” zawierał informacje rzeczywiście interesujące potencjalnego nabywcę – na przykład podajemy rozwiązanie konkretnego problemu.

Oczywiście to nie musi to być tylko tekstowa informacja produktowa. Działania z zakresu „content marketing” można prowadzić także za pomocą:

– prezentacji produktowej;

– krótkiego filmu;

– wywiadu z pracownikiem firmy;

– analizy przypadku – tzw. casy study;

– materiału drukowanego lub w publikowanego w Internecie.

Bez względu na sposób przekazu treści, ważne jest by trafiał on w potrzeby odbiorcy.

 

Dlaczego warto się starać, by przekaz był interesujący i przydatny?

Odpowiedź na to pytanie znajduję się właściwie na wstępie niniejszego wpisu – dobry tekst o naszym produkcie pozwoli zwrócić uwagę czytelnika. Duża część użytkowników Internetu ignoruje wyświetlane reklamy i bannery. Z tego właśnie powodu ciekawa i przydatna publikacja może przyciągnąć potencjalnego klienta i spowodować, że autentycznie zainteresuje się prezentowanym tematem, a to już niesie ze sobą konkretne korzyści, takie jak:

– budowa świadomości marki,

– rozpowszechnienie informacji o produkcie,

– i najważniejsza korzyść – nawiązanie relacji z potencjalnym klientem.

Trzeba bowiem pamiętać, że osoba czytająca wartościową i merytoryczną publikację dotyczącą określonego produktu nie jest osobą przypadkową.

Jeśli bowiem pan Jan czyta tekst o falownikach to zwykle jest to rezultatem tego, iż pan Jan poszukiwał informacji na temat falowników. Pan Jan może być osobą odpowiedzialną za zakupy w swojej firmie, może być inżynierem specjalistą który musi zaopiniować zakup nowych urządzeń. Możliwa jest także sytuacja, gdy pan Jan poszukuje informacji na temat falowników bowiem o poradę i pomoc w tym zakresie poprosił go kolega, który musi podjąć decyzję o zakupie urządzeń w swoim zakładzie pracy.

W każdym z tych przypadków pan Jan będzie osobą mającą wpływ na podjęcie decyzji o nabyciu urządzeń. Od podjętych przez nas działań zależy, czy zakupione zostaną towary nasze, czy towary konkurencji.

Tym też właśnie zajmuje się content marketing – co zrobić aby pan Jan poszukując informacji o falownikach znalazł naszą publikację na ten temat, a po zapoznaniu się z tekstem uznał, że to właśnie nasza firma będzie najlepszym dostawcą urządzeń. Żeby to zawsze było takie proste – chciałoby się powiedzieć…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *