Jak docierać do inżynierów?

Amerykanie przeprowadzili analizę na temat sposobu postrzegania świata przez inżynierów. Badanie to nosi wiele mówiący tytuł „Co siedzi w głowie inżyniera” i jego skróconą wersję można odnaleźć tutaj: “What’s on the Mind of the Engineer?”

W ramach tej analizy wzięto pod uwagę wybrane schematy postępowania jakie są przypisywane inżynierom i sprawdzono ich prawidłowość.

Trzeba pamiętać, iż to badanie ma dwie słabe strony. Po pierwsze zostało przeprowadzone na amerykańskich inżynierach – polska specyfika może być tymczasem inna. Druga sprawa  – badanie to statystyka. Należy więc podchodzić do jego wyników z dystansem. Niemniej, część spostrzeżeń uważam za trafne, zresztą zapraszam do lektury.

Słowem wstępu chciałem jeszcze podkreślić, iż widzę głęboki sens badania oczekiwań potencjalnych klientów. Jeśli Twój przekaz spotka się z zainteresowaniem ze strony odbiorcy, to zyskasz potencjalnego klienta. Warto więc przyłożyć się i zbadać grupę docelową. Przejdźmy więc do szczegółów i zobaczmy co interesuje inżynierów.

Fakt nr 1: Inżynierowie lubią rozwiązywać problemy i kreatywne działania

Zgodnie z wynikami badania 97% inżynierów zgodziło się ze stwierdzeniem „Lubię próbować nowe rzeczy”.  Szczególnie wskazywano, że doświadczeni inżynierowie czerpią większą satysfakcję z rozwiązania problemów oraz myślenia poza schematami. Może to być wskazówką jak przygotowywać komunikaty marketingowe.

 

Fakt nr 2: Inżynierowie lubią się uczyć i zdobywać nowe umiejętności

Zgodnie z badaniem 87% przyznało, że lubią zdobywać wiedzę, nawet jeśli nigdy nie wykorzystam jej w praktyce. Dla inżynierów bardzo duże znaczenie ma także dbanie o to, by posiadana wiedza była aktualna. Krótko mówiąc inżynierowie lubią trzymać rękę na pulsie, szczególnie jeśli chodzi o nowe rozwiązania techniczne. Praktyczne wnioski z tych spostrzeżeń nasuwają się same. Odpowiadając na inżynierską ciekawość warto stworzyć  miejsca w których będą zebrane materiały, które mogą zainteresować inżynierów. Pozostaje otwartą kwestią z jakich narzędzi skorzystać – może to być konferencja, strona internetowa lub szereg publikacji drukowanych – możliwości jest wiele.

 

Fakt nr 3: Tradycyjne źródła informacji są nadal ważne

Badanie dotknęło też kwestii miejsc w których inżynierowie poszukują informacji na temat rozwiązań technicznych. Okazuje się, że jako źródło wiarygodnych wiadomości niezmiennie duże znaczenie mają opinie kolegów po fachu i sprawdzone media takie jak strona internetowa firmy lub publikacje w prasie branżowej.

 

Fakt nr 4: Inżynierowie ceną przydatną treść

Z całokształtu przeprowadzonego badania wynika, że inżynierowie poszukują i cenią wartościową treść. Zanim spróbuję doprecyzować co to jest ta „wartościowa treść”, to jeszcze warto przyjrzeć się materiałom, które nie zostaną pozytywnie przyjęte, a będą to:

  • Teksty pełne marketingowego bełkotu
  • Opracowania przeładowane różnorodnymi informacji bez wyraźnej myśli przewodniej
  • Niespójne komunikaty marketingowe i chaos informacyjny.

 

Jaka treść będzie więc uznana za wartościową?

Odpowiadając na tak postawione pytanie skupiłbym się na 2 cechach:

  • Przygotowany materiał rozwiązuje konkretny problem

  • Dotyczy jednego wybranego zagadnienia i kompleksowo je omawia.

 

Wartościowa treść broni się sama. Dobry materiał będzie z chęcią czytany przez odbiorców. Dobry materiał buduje wiarygodność i zaufanie do autora, a o to przecież w całej komunikacji marketingowej chodzi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *