Strategia Content Marketing

Często można spotkać się z poglądem, iż działania marketingowe pozostają w próżni i nie przekładają się na sprzedaż. Pojawia się problem jak domknąć cały cykl marketingowy, tak aby po fazie komunikacji następowała sprzedaż. Rozwiązaniem może być content marketing, który pozwala lepiej poznać potencjalnego klienta, przez co łatwiej jest utrzymać kontakt, który można uwieńczyć trwałą współpracą.

Aby jednak content marketing stał się skutecznym narzędziem, niezbędne jest dokładne zaplanowanie całego procesu.

Sercem strategii content marketing jest merytoryczna i konkretna informacja, która będzie przydatna dla naszych klientów.

Zacznijmy od analizy problemów przed jakimi stają Twoi klienci. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, czy Twój produkt lub usługa rozwiązuje rzeczywisty i konkretny problem klienta? Im więcej informacji zdobędziesz na ten temat, tym skuteczniejsze będą Twoje działania marketingowe.

Mając informację o problemach czas na powiązanie ich z usługą lub produktem którą oferujesz. W tym momencie należy zadać sobie kolejne, uszczegóławiające pytania.

Dowiedz się więcej o kliencie:

  • Kto zgłasza problem który może być rozwiązany przez Twój produkt lub usługę
  • Kiedy pojawia się potrzeba rozwiązania problemu?
  • Gdzie poszukuje on rozwiązania swojego problemu?
  • Jaki ma budżet na rozwiązanie problemu?
  • Jakich informacji poszukuje klient aby rozwiązać problem?
  • Kto jest głównym decydentem w obszarze zakupu Twojego produktu  lub usługi?
  • Kto wpływa na podjęcie decyzji zakupowej?

W oparciu o te informacje możesz przygotować treść, która będzie zawierać informacje poszukiwane przez Twoich klientów. W ten sposób zbudujesz bazę swoich potencjalnych klientów, zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.

Formy i kanały udostępniania treści mogą być bardzo różne. Przykładowo może to być:

  • Blog
  • Webinarium
  • Broszura
  • Artykuł w prasie fachowej
  • Raport
  • Wywiad
  • Konferencja

Ważne jest, aby przedłużyć tę fazę zainteresowania klienta poprzez podtrzymanie kontaktu. Do tego celu trzeba budować bazę – zbierając dane potencjalnych klientów. Jeśli więc jest taka możliwość, trzeba poszukiwać kanałów komunikacyjnych, które pozwolą odbierać sygnały od odbiorców komunikatów marketingowych. Tylko w ten sposób będziesz mógł ich poznać i zbudować relację.

Jeśli już dysponujesz kontaktami do osób zainteresowanych Twoimi rozwiązaniami, to sla części z nich możesz już zaoferować zakup konkretnych produktów lub usług i rozpocząć sprzedaż.

Prawdopodobnie jednak wiele osób będzie jeszcze potrzebowało dodatkowych informacji. Twoim zadaniem będzie im tych wiadomości dostarczać, aż staną się gotowymi do dokonania zakupu. Ten proces określa się często jako dojrzewanie leadów. Do tego celu idealnym narzędziem mogą być wszelkiego rodzaju newslettery i mailingi. Z tego powodu tak ważne jest, aby poznać swoich potencjalnych klientów , w tym także uzyskać  od nich pozwolenie na korespondencję elektroniczną. Warto podtrzymywać relację bo w ten sposób jesteśmy o krok przed konkurencją i bliżej klienta. Jeśli w końcu podejmie on decyzję o zakupie, to będziemy dla niego pierwszym kontaktem.

Tu dotykamy jeszcze jednej kwestii – przydatne informacje jakie dostarczysz swoim potencjalnym klientom budują Twój wizerunek branżowego eksperta. W ten sposób budujesz swój autorytet, a klienci sami do Ciebie przyjdą.

Nie ma więc na czekać. Zacznij wdrażać strategię content marketingu. Skup się na problemach Twoich klientów i dostarcz im informacji, których potrzebują.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *